The Whutt ?


Bonjour and Welcome :)



Where it begins ...
Friday 22 June 2012 | 0 comments
I taught myself to be strict instead of bend .
I taught myself to be selfish instead of Warmth  .
I taught myself to be Harsh instead of Gentle .
I taught myself to be cruel instead of polite ..
and I taught myself to hurt my own feeling instead of others .

Every single incidents that happened through out my 18years of living on earth ...
i remember everything Crystal clear .
I'll share my story in Malay .its easier for u to feel what i felt :)

Darjah 2 - aku selalu kena ejek dengan kawan2 sebab ade dua orang bapak .
mungkin sekarang its alrdy bcme 'a not big deal thing' but pada masa tu IT IS a big deal ...
aku pernah di ludah oleh seorang budak disebabkan aku ade dua bapa and dia xnak kawan dengan aku .
seorang budak lelaki , namanya Kamal Adli ternampak perbezaan nama bapak aku kat buku sekolah and surat beranak ... Rosli dan Radzlan ... Dia mula ejek dengan kata2 yg menyakitkan ....
'wehhh , asal ka ade banyak bapak eh ? kau xtau bpak kau sape eh ? '
'eeee dia nye bapak ade dua . rosli . radzlan.rosli. radzlan.rosli. radzlan'.
Pada masa tu lah pertama kalinye aku mencekak baju budak tu  dan aku tumbuk muka dia sekuat hati aku ...
Nasib baiklah cikgu xnampak ...
dan pada saat tu lah aku belajar untuk menjadi seorang yg keras Hati dan Nekad .
Ape salah aku ... Bukan itu yg aku mintak ...

Darjah 4 - adik-beradik tiri aku mula tinggal sebumbung dengan aku & keluarga .Aku sngat2 happy ! Maklumlah drpd jadi anak tunggal dalam sekelip mata aku ade 3abg dan 1kakak .. aku bersyukur.itulah doa aku selama itu ... tapi .. semuanya xjadi macam yg aku jangkakan ...
Kakak tiri aku xsuka kan aku ... dan tanpa aku sedari hubungan aku dgn mama aku menjadi jauh ...
Mama semakin hari semakin rapat dgn diorang sampaikan dia pernah terlupa yg ak xde kat meja makan untuk makan ... tapi aku xpernah amik hati .. sebab pada aku mereka tetap Keluarga aku xkira ape pun ....
dari sini aku belajar untuk lebih Menyendiri ....

Form 1 - Sekejapkan masa berlalu ....aku bergaduh dgn mam pertama kali ... mula mcm ni ... mama tidur tengahari ... kakak tiri aku pula tgh tengok TV .. Aku pulak nak pergi 7Eleven seberang jalan ... Disebabkan tanak kacau mama yg tgh lena berehat dalam bilik.. aku mintak izin dengan kakak tiri aku untuk pergi kedai nak mkn nasi campur..kedai mkn tu kwn aku punye mak Tokeynye .kitorang pun berborak & aku leka ... lupa nak blk dlm mse 10min ... mama call and trus marah .. nasi yg baru sentuh belum sempat masuk ke mulut aku tinggalkan terus sbb takot mama mrah ... cepat2 aku basuh tangan and berlari blk rumah ... mama da tnggu kat depan pintu ... Mama tarik aku masuk bilik aku .. dia kata aku keluar tanpa izin ... Masyallah .. kakak tiri aku pandang aku dari belakang mama aku sambil tersenyum ... aku tahan air mata aku ... mama trus mengamuk dan dia pecahkan cermin bilik aku . lepas mama kluar dari bilik aku..kakak tiri aku trus masuk and pandang tepat kat mata aku and dia cakap ' Nasib baiklah kau bukan darah daging aku . Kau bukan adik aku' .. .air mata aku terus jatuh .. aku menangis terduduk dengan kaca2 yg berselerak dalam bilik ... pada saat tu aku berjanji pada diri aku aku takan jadi lemah .. dari situ lah aku mula menjadi pendendam .... mulai dari situ jugaklah aku penuh dengan perasaan marah & kecewa .

Form 3 - aku ade diary khas untuk cerita luahan hati aku ... aku xde tempat mengadu ... so aku menulis ...
aku xtahu macam mana kakak tiri aku terjumpa diary aku dan dia bagi kat papa ..... dalam tu aku tlis semua bende . SEMUA ...... disebabkan isi kandungan diary tu papa and mama bercerai ... mak aku xmarah kakak tiri aku yg mencuri hak privacy aku ... tapi mak aku terus tengking aku luar rumah dan dia cakap 'Kau bukan anak aku lagi' ....mcm yg aku da janji pada diri .. aku xmenangis wlau setitik pun depan mama .. aku terus pack baju aku & aku duduk rumah ibu .. dlm 2bulan .... mama pujuk aku suruh balik .. tapi hati aku sakit .. kecewa ... dalam temph 2bulan tu lah aku belajar untuk menegakkan diri sendiri ..aku belajar melawan setiap kata2 yg ditjukan kat aku ... Hati jadi lebih sakit .. Pedih .. sedih .. kecewa ...aku terus hilang minat dalam belajar .....

Form 4 - Yes .. diorang bercerai 18Febuari2010 ....aku diselubungi rasa bersalah ! sebabkan Diary aku diorang bercerai ! disebabkan aku , mama hilang lelaki yg dia sayang ... dan sebab aku jugaklah , adik aku hilang adik beradik diorang and lebih teruk lagi diorang hilang someone yg bergelar Papa ... kau tahu betapa pedihnye hati aku ? Aku hancurkan hidup org yg aku syg .... sampai ke hari ini aku masih menyalahkan diri aku ...

Form 5 - relationship aku dengan Asif makin renggang .... makin jauh .. makin menyedihkan ... and kitorang break sehari .... SEHARI sebelum mid-year exam ... aku hilang lagi org yg aku syg ......



Ini hanyalah cerita secara kasar tentang hidup aku ... aku takkan cerita secra detail ... sebab aku tetap akan jadi aku ... aku tetap akan simpan semuanya dalam hati ... aku akan telan kesakitan ni sume ..dan aku akan berazam untuk mnjadi lebih kuat ...Aku penat berusaha ntuk menjadi yg terbaik untuk semua orang ...sebab ak tah aku xkan pernah cukup baik untuk sesiapa pun ... termasuklah mama ....
biarlah cerita yg selebihnye kekal dalam hati aku ....
Aku bersyukur dgn kurniaan rezeki allah yg melimpah ruah untuk keluargaku ...
tapi ingat ... kebahagian xkn boleh dibeli dgn mata wng :)

Selamat Malam <3









OLD